www.exibart .com / bitmap_luciano_fabale
www.gamescenes.org/game-art-luciano-fabales-ibit-2010-2011
Clara, Piazza dei Campani, 6 - Roma San Lorenzo
March 19 2011 19.30
The first contact with the bitmap we had in adolescence, with the first game in bar and primordial console.
The definition of a termination of these instruments of leisure did not allow a design and set designer era adapted their designs to the potential for solutions of hardware and software time.
Così quello che veniva percepito come un difetto (la mancanza di risoluzione) alla fine ha caratterizzato quei disegni ( Supermario , Space Invaders ).
I designer contemporanei ce li ripropongono graficamente con l'effetto pixellato degli anni '80, ma il nostro mondo multimediale con le notevoli potenzialità che ha raggiunto in realtà ci nasconde il bitmap , l'origine dell'immagine virtuale.
Tutti possediamo e sappiamo gestire macchine fotografiche con milioni di pixel di risoluzione, ma spesso non andiamo ad observe the smallest particle, the atom of this technology that is the bitmap.
I want to highlight the beauty of this atom picture, to appreciate its uniqueness in the formal and chromatic.
technology seeks to develop higher and higher resolutions in order to make the invisible bitmap.
I proceed on the contrary, I look bitmap to put in evidence.
Luciano Fabale
0 comments:
Post a Comment